Habbossa järjestettiin keväällä muotisuunnittelukilpailu, jossa tavoitteena oli suunnitella pikselianimoitu asuste. Kilpailuun osallistui 917 Habboa ympäri maailman ja upean kimonon suunnitellut voittaja -Push löytyi Chilestä. Kilpailun voittaneesta kimonosta tehtiin Habbo-vaate, joka otettiin Habbon katalogiin myyntiin heinäkuun ajaksi. Kaikki myynnistä tulleet tuotot, 15 480 euroa, lahjoitetaan nyt voittajan valitsemalle järjestölle, Pelastakaa Lapset ry:lle. Kimonoa ostettiin heinäkuussa 14 000 käyttäjän toimesta lähes 45 000 kertaa.
“Kimono oli todellinen hittituote Habbossa heinäkuussa. Olemme ylpeitä upeasta aktiivisesta Habbo-yhteisöstämme ja kiitollisia kaikille kimonon ostajille, tuottojen mennessä näin hyvään tarkoitukseen,” Sulakkeen toimitusjohtaja Valtteri Karu toteaa. “Pelastakaa Lapset ry on tärkeällä asialla ja meistä on hienoa voidessamme lahjoittaa kimonon myynneistä tulleet tuotot järjestön toimintaan.”
“On kunnia, että muotikilpailun voittanut pelaaja valitsi Pelastakaa Lapset ry:n lahjoituskohteeksi. Koronapandemia on lisännyt entisestään lasten ja nuorten avun tarvetta niin Suomessa kuin maailmalla. Tämä on erittäin merkittävä lahjoitus turvaamaan apumme kaikkein vaikeimmassa asemassa oleville lapsille ja perheille. Lämmin kiitos voittajalle ja kilpailun järjestäjille,” kommentoi Heli Le, yritysyhteistyön tiiminvetäjä, Pelastakaa Lapset ry:stä.
Muotikilpailu oli osa Habbon kevätkampanjaa, jossa käyttäjät osallistuivat muotikoulun tapahtumiin muun muassa harjoittelemalla muotinäytökseen valmistautumista ja pelaamalla Habbossa erilaisia pelejä, kuten muotitietokilpailuja ja pukeutumispelejä. Vuonna 2016 lanseerattu Habbon muotikuukausi on suosittu kampanja, sillä kampanjan aikana Habbossa lanseerataan useita uniikkeja vaatekokoelmia.
Habbo ja Sulake
Sulake on 21-vuotias online-peliyritys, joka kehittää turvallisia ja hauskoja pelejä ja online-yhteisöjä itseilmaisuun. Sulakkeen pelit ovat nimeltään Hotel Hideaway ja Habbo, joka on edelleen yksi maailman suurimmista online-yhteisöistä. Habbossa on maksavia asiakkaita yli 115 maassa ja aktiivisia käyttäjiä kuukausittain yli 850 000. Sulakkeen tavoitteena on luoda käyttäjille turvallinen ja hauska ympäristö tavata uusia ystäviä, ilmaista itseään ja jakaa tekemäänsä sisältöä. Vuonna 2000 perustetun Sulakkeen omistaa hollantilainen media- ja teknologiayhtiö Azerion.