Myönteinen tunnistaminen

Lähtökohtamme lasten kohtaamiseen ja tekemiseen yhdessä lasten kanssa on tutkimusperustainen ja käytännöllinen myönteisen tunnistamisen näkökulma.  Se on tapa vahvistaa arkisia kohtaamisia ja toteuttaa osallisuutta ja lasten oikeuksia jokaisen lapsen kohdalla.  

Toimimalla myönteisen tunnistamisen ajattelun mukaisesti tutustumme lapseen ja lapsen maailmaan ennakkoluulottomasti, tunnistamme lapselle merkityksellisiä asioita ja tuemme lasta asioissa, jotka lisäävät lapsen onnistumisen ja arvostuksen kokemuksia. Jokainen lapsi ansaitsee tulla nähdyksi timanttina! 

Katso video myönteisestä tunnistamisesta lasten kohtaamisessa. Videota voit hyödyntää esimerkiksi koulutuksissa tai työpajoissa.

Tutustu lisää myönteisen tunnistamisen ajatteluun täällä https://research.tuni.fi/mytu/ 

Tulosta myönteisen tunnistamisen kuva: