#Adoptionilo-kampanja kertoo adoptioarjesta

#Adoptionilo-kampanja näkyy jälleen tällä viikolla 9.–15.3.2020 sosiaalisessa mediassa. Kampanjaviikko järjestetään jo neljättä kertaa. Samalla viikolla vietetään myös Adoptoitujen päivää 13. maaliskuuta.

Kampanjan tarkoituksena on kannustaa kaikkia, joiden elämää adoptio koskettaa – eri-ikäisiä adoptoituja, adoptiovanhempia ja -isovanhempia, sekä adoptioperheiden läheisiä – jakamaan jokin hyvä hetki arjestaan sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #adoptionilo, #adoptionsglädje ja #adoptionjoy.

Adoptio on yksi tapa perustaa perhe ja lapselle uusi mahdollisuus pysyvään perheeseen. Adoptiovanhemmuus on erityistä vanhemmuutta ja samaan aikaan tavallista lapsiperheen arkivanhemmuutta.

Viime vuonna Suomeen adoptoitiin 67 lasta ulkomailta. Lisäksi vuosittain noin 30 Suomessa syntynyttä lasta saa adoption kautta kodin. Suomessa arvioidaan olevan noin 30.000 aikuista adoptoitua.

Kampanjan järjestävät yhteistyössä Adoptioperheet ry, Helsingin kaupungin adoptiotyöryhmä, Interpedia ry, Pelastakaa Lapset ry ja Yhteiset Lapsemme ry. Lisätietoa sosiaalisen median kampanjasta Adoptioperheet ry:n kotisivuilta: http://www.adoptioperheet.fi/adoptionilo